Plánování ve firmách je klíčovým nástrojem, který umožňuje společnostem dosahovat cílů a úspěchů, minimalizovat rizika a reagovat na neustále se měnící podmínky v obchodním prostředí. Tento proces zahrnuje identifikaci cílů, stanovení strategií a akčních plánů, alokaci zdrojů a průběžné monitorování a hodnocení výsledků. S procesy plánování máme mnohaleté zkušenosti, proto pokud i vy chcete mít pečlivě promyšlené plány, neváhejte nás kontaktovat.
Hlavní fáze procesu plánování
- Stanovení cílů, kterých chce společnost dosáhnout. Tyto cíle by měly být specifické, měřitelné, dosažitelné, realistické a časově ohraničené (SMART metoda). Mohou zahrnovat strategické cíle na delší časové období i operativní cíle na kratší období.
- SWOT analýza, která v interním prostředí zkoumá silné stránky a slabiny podniku a v externím prostředí se zaměřuje na příležitosti a hrozby. Tato analýza umožňuje lépe pochopit kontext, ve kterém se firma pohybuje a klíčové faktory ovlivňující její činnost.
- Stanovení strategií, které povedou k dosažení cílů.
- Vytvoření akčních plánů podniku – specifikují kroky, jenž je třeba podniknout, a časový horizont, v němž je nutné je uskutečnit.
- Efektivní rozdělení lidských, finančních a materiálních zdrojů.
- Implementace akčních plánů podniku, zahájení, evidence, monitoring a revize operativních úkolů a srovnání s očekávaným výsledkem. To by mělo přinést efektivní realizování úspor či nápravných opatření.
Úrovně plánu
- Strategická (dlohuodobé plánování období 2–5 let)
- Taktická (typicky rozpočty podniku a plány pro období jednoho roku či několika kvartálů)
- Operativní (krátkodobější výhledy v řádech týdnů či několika měsíců)
Kromě procesu plánování vám můžeme pomoci i se správou cestovních náhrad, s řízením pohledávek nebo můžeme provést interní audit vaší firmy.