Proces plánování

Nabízíme pomoc s plánováním vašeho podniku. Díky stanovení cílů, strategií, akčních plánů a dalších důležitých fází dosáhne váš podnik úspěchů, minimalizuje rizika a bude moci pružně reagovat na změny v obchodním prostředí.

Plánování ve firmách je klíčovým nástrojem, který umožňuje společnostem dosahovat cílů a úspěchů, minimalizovat rizika a reagovat na neustále se měnící podmínky v obchodním prostředí. Tento proces zahrnuje identifikaci cílů, stanovení strategií a akčních plánů, alokaci zdrojů a průběžné monitorování a hodnocení výsledků. S procesy plánování máme mnohaleté zkušenosti, proto pokud i vy chcete mít pečlivě promyšlené plány, neváhejte nás kontaktovat.

Hlavní fáze procesu plánování

  • Stanovení cílů, kterých chce společnost dosáhnout. Tyto cíle by měly být specifické, měřitelné, dosažitelné, realistické a časově ohraničené (SMART metoda). Mohou zahrnovat strategické cíle na delší časové období i operativní cíle na kratší období.
  • SWOT analýza, která v interním prostředí zkoumá silné stránky a slabiny podniku a v externím prostředí se zaměřuje na příležitosti a hrozby. Tato analýza umožňuje lépe pochopit kontext, ve kterém se firma pohybuje a klíčové faktory ovlivňující její činnost.
  • Stanovení strategií, které povedou k dosažení cílů.
  • Vytvoření akčních plánů podniku – specifikují kroky, jenž je třeba podniknout, a časový horizont, v němž je nutné je uskutečnit.
  • Efektivní rozdělení lidských, finančních a materiálních zdrojů.
  • Implementace akčních plánů podniku, zahájení, evidence, monitoring a revize operativních úkolů a srovnání s očekávaným výsledkem. To by mělo přinést efektivní realizování úspor či nápravných opatření.

Úrovně plánu

  • Strategická (dlohuodobé plánování období 2–5 let)
  • Taktická (typicky rozpočty podniku a plány pro období jednoho roku či několika kvartálů)
  • Operativní (krátkodobější výhledy v řádech týdnů či několika měsíců)

Kromě procesu plánování vám můžeme pomoci i se správou cestovních náhrad, s řízením pohledávek nebo můžeme provést interní audit vaší firmy.

Potřebujete pomoci s procesem plánování?

Postaráme se o všechny klíčové fáze procesu a vy díky tomu dosáhnete firemních cílů. Pro nezávaznou konzultaci volejte, nebo pište na e-mail, případně vyplňte připravený formulář.
Přejít na poptávku

Máte zájem o naše služby?
Zašlete nám nezávaznou poptávku
Pojďme spolupracovat

Nejnovější články z blogu

5 nejčastějších nedostatků v účetnictví, které vám znesnadňují řízení financí
Poradna
19. 06. 2025
15 minut

5 nejčastějších nedostatků v účetnictví, které vám znesnadňují řízení financí

Účetnictví není jen zákonná povinnost. Představuje jeden z klíčových nástrojů, který slouží k orientaci v podnikání. Ukazuje, kde firma vydělává, kde tratí a jak efektivně využívá své zdroje.

Celý článek
Alena Faklová
Autor
Alena Faklová
Checklist účetní závěrky: Formálně uzavřeno ≠ účetně správně
Poradna
01. 06. 2025
5 minut

Checklist účetní závěrky: Formálně uzavřeno ≠ účetně správně

Závěrka často proběhne, ale bez skutečné kontroly. Právě v ní se mnohdy skrývají chyby, které se přenášejí do dalších období. Udělat závěrku rychle a formálně je jedna věc. Úplně jiná je ale udělat ji správně a smysluplně pro řízení firmy.

Celý článek
Alena Faklová
Autor
Alena Faklová
Další články blogu