Opex = provozní náklady

Nabízíme zpracování účetnictví provozních nákladů, jinak zvaných OPEX. Získáte díky tomu přehled a budete přesně vědět, na kterých místech lze ušetřit.

Chcete-li znát přesnou finanční situaci vašeho podniku, mít přehled o veškerých provozních nákladech nebo případných místech, na kterých se dá ušetřit, kontaktujte nás. Rádi vám pomůžeme s vypracováním účetnictví provozních nákladů, které je velmi nápomocné při cenotvorbě výrobků a služeb.

Co je to OPEX

OPEX z anglického operating expense, jsou provozní náklady. Představují důležitý aspekt ve světě podnikání a ekonomiky a jsou spojeny s běžným chodem a fungováním podniku. Provozní náklady jsou nezbytné pro udržení každodenních operací a zajištění, že podnik může efektivně plnit své cíle a poskytovat produkty nebo služby svým zákazníkům. 

Druhy provozních nákladů

  • Mzdové náklady – tvoří základní součást nákladů, a to nejen mzdy zaměstnanců, ale také sociální pojištění, případně odměny a bonusy.
  • Náklady na materiál a suroviny nezbytné pro výrobu produktů či poskytování služeb.
  • Náklady na energii – elektřinu, vodu, plyn, ale také údržbu a opravy budov a zařízení.
  • Marketing a reklama – chce-li podnik udržet konkurenceschopnost a oslovit nové zákazníky, měl by investovat do marketingu a reklamy, což zahrnuje např. reklamní kampaně, propagaci na sociálních sítích, inzerci v médiích a další formy propagace.
  • Náklady na dopravu a logistiku – pokud podnik poskytuje výrobky nebo služby, které vyžadují dopravu, je důležité zohlednit náklady spojené s logistikou a distribucí, tzn. náklady na dodávky, skladování, balení a další logistické procesy.
  • Administrativní náklady – náklady na řízení a administraci podniku, včetně nákladů na účetní služby, pojištění atd.

Účetnictví provozních nákladů

Účetnictví provozních nákladů je klíčovým procesem výrobního podniku a jeho důkladné provedení je zásadní pro správné řízení finančních zdrojů, plánování budoucích aktivit a rozhodování na základě finančních výsledků. Zahrnuje zaznamenávání, sledování a kategorizaci všech nákladů, které společnost vynakládá na své běžné denní provozní činnosti. To zahrnuje náklady na suroviny, mzdy zaměstnanců, energie, služby, nájemné, administrativní výdaje a další provozní náklady. Správné zaznamenávání těchto nákladů dohromady s účtováním příjmů umožňuje společnostem získat přesný obraz o jejich finanční situaci a je nezbytné pro stanovení cen výrobků a služeb.

Potřebujete pomoci s jiným účetnictvím? Provedeme kompletní manažerské účetnictví, účetnictví kapitálových výdajů (CAPEX), ale i finanční účetnictví a můžeme se postarat také o účetnictví nákladové.

Nevyznáte se ve svých provozních nákladech?

Zajistíme vám jejich účetní zpracování a vy tak budete mít přehled, kam vaše peníze odchází. Pro nezávaznou konzultaci volejte, nebo pište na e-mail, případně vyplňte připravený formulář.
Přejít na poptávku

Máte zájem o naše služby?
Zašlete nám nezávaznou poptávku
Pojďme spolupracovat

Nejnovější články z blogu

FACT – akronym obsahující celé vaše finanční řízení
Analýzy a ukazatelé
06. 12. 2023
10 minut

FACT – akronym obsahující celé vaše finanční řízení

Finanční řízení podniku je základem úspěšného podnikání. Abyste ho zvládli i vy, představíme vám všechny jeho základní kameny – financování, účetnictví, controlling a daně.

Celý článek
Jakub Ben
Autor
Jakub Ben
Jak sestavit SWOT analýzu firmy
Analýzy a ukazatelé
01. 12. 2023
15 minut

Jak sestavit SWOT analýzu firmy

SWOT analýza slouží k hodnocení silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb. Vysvětlíme vám, jak správně swotku sestavit a jakým častým chybám se vyhnout. Pokud byste přesto potřebovali s jejím sestavením pomoci, neváhejte se na nás obrátit.

Celý článek
Zuzana Spudichová
Autor
Zuzana Spudichová
Další články blogu